Video Oyunu İncelemeleri

Borderlands 2 – Game of the Year Edition Review

Tekens

Je volgt een van de zes unieke kluisjagers, elk met verschillende vaardigheden: Axton the Commando, Salvador the Gunzerker, Maya onze resident Siren, Zero the Assassin, de twee DLC-personages, Gaige the Mecromancer en Krieg the Psycho op hun zoektocht om Handsome Jack te stoppen en Hyperion, vind avontuur en de beste uitrusting op Pandora.

Voordat we in het verhaal ingaan, wil ik wat tijd doorbrengen met onze speelbare personages, hun verschillende vaardigheden en achtergrondverhalen:

De eerste is Axton, onze Commando, die net als Roland Turrets gebruikt. Een voormalige Dahl Sergeant, oneervol ontslagen voor zijn persoonlijke glorie op zoek naar wegen en ter dood veroordeeld door een vuurpeloton. Zijn voormalige vrouw / commandant raadt hem aan om niet te proberen te ontsnappen naar een van de vele plaatsen buiten het bereik van Dahl, wat hij doet, en begeeft zich vervolgens naar Pandora na het horen van een van de advertenties van Handsome Jack. Afhankelijk van welke boom je gebruikt, kan je torentje je genezen, nucleaire explosies veroorzaken of zelfs een tweede torentje spawnen.

Salvador, de Gunzerker, is in mijn ogen de Brick van dit spel, waarbij hij twee geweren gebruikt in plaats van zijn vuisten. Geboren en getogen op Pandora, heeft hij een voorliefde voor geweld (en steroïden, waardoor hij 5’4 ″ gestalte kreeg), maar richtte het op bandieten en andere bandieten. Niettemin, vóór de gebeurtenissen in Borderlands zal ook hij sterven voor zijn daden, maar voordat hij dat doet, probeert Hyperion zijn stad te veroveren. Na het verslaan van de indringers, raakt Salvador geïnteresseerd in de kluis, nadat hij de laatste overlevende heeft ondervraagd (gemarteld).

Zoals ik al eerder zei, Salvador’s vaardigheid is gunzerking, wat betekent dat hij twee kanonnen tegelijk afvuurt, dus het plaatsen van wapens is voor hem de sleutel. Een goede methode is het houden van een slakkenwapen in elke rotatie. Zijn vaardigheidsbomen variëren van geweer- en schade-boosting, verlenging van gunzerking-tijden, herstel van munitie en genezing.

Zer0 is de Assassin van het spel, een beetje zoals Mordecai’s jager met zijn vaardigheid in het sluipschuttersgeweer, maar geen bloedvleugel. Als huurmoordenaar, die zowel veelvoorkomende als politieke treffers afhandelt, raakt hij gedesillusioneerd als zijn slachtoffer niet terugvecht, zelfs niet nadat Zer0 daarom heeft geëist. Een barman vertelt Zer0 over Pandora nadat hij klaagt over zijn gebrek aan interesse de laatste tijd.

Er is niet veel bekend over Zer0, zelfs zijn geslacht is misschien een leugen. Hij krijgt zijn naam van de nul die op zijn voorplaat wordt weergegeven. Er is ook veel discussie over of Zer0 wel of niet een mens is, gezien zijn lichaamstype en gebrek aan vingers. Ik zou graag willen denken dat hij mogelijk een RAT was, of op de een of andere manier genetisch gemodificeerd was, hoewel er wordt gespeculeerd dat Tanis zijn afkomst kent.

Het vermogen van Zer0 is bedrieglijk, hij creëert een hologram van zichzelf om vijanden af ​​te leiden. Zijn vaardigheidsbomen omvatten het versterken van zijn sluipschuttersgeweer en kritieke schade, het versterken van het misleidende vermogen en het versterken van zijn melee-aanvallen. Heel handig omdat zijn slagwapen een zwaard is.

Maya is een van de 6 sirenes, net als Lilith, hoewel ze in staat is om te faselocken, een vijand in een luchtbel op te sluiten en ze te beschadigen. Ze werd aan The Order of the Impending Storm gegeven toen ze als baby werd geïdentificeerd als een sirene. Ze werd in het geheim getraind totdat ze werd onthuld als een godin aan de volgelingen van de bevelen. Later ontdekte ze dat ze eigenlijk werd gebruikt om geld van de volgers af te persen. Maya doodt de monniken die haar hebben opgevoed, en besluit naar Pandora te gaan, om meer te weten te komen over sirenes en om eindelijk op onderzoek uit te gaan.

Maya’s vaardigheid kan geweldig zijn voor coöp, waarbij ze de rol van genezer speelt. Met haar vermogen om een ​​teamgenoot te faselocken van een gevecht voor je leven, genees ze door ze neer te schieten en genees ze iedereen door een vijand phaselock. Net als de andere sirenes kan ze ook elementaire schade aanrichten, zelfs iets uit het niets creëren.

Na de release van de game kregen we twee DLC-personages, Gaige en Krieg. Beide volledig nieuw en uniek voor het spel. Hier is hun overzicht.

Gaige is een middelbare scholier die voor haar wetenschapsbeurs een robot tegen pesten maakte. Terwijl ze de robot maakte, sneed ze haar arm nogal diep, dus in plaats van hem te genezen, sneed ze hem af en maakte een cybernetische om haar robot te digistructureren, op dat punt genaamd DT. Ze komt er later achter dat de pestkop van de school haar blauwdrukken voor DT heeft gevonden en deze aan de lokale politie heeft verkocht. Woedend maakt ze DT af, met gedigestructureerde klauwen en lasers en noemde hem Deathtrap.

Op de wetenschapsbeurs heeft de vader van haar bullebak de rechters omgekocht, waardoor Gaige op de derde plaats komt. Haar bullebak begint te glunderen en Gaige te duwen, wat Deathtrap ertoe aanzet Gaige te beschermen met zijn digistruct-klauwen. Toen hij door de klauwen werd geraakt, explodeerde de bullebak, bij gebrek aan een beter woord. Gaige werd naar het kantoor van de directeur gestuurd, waar haar grootste vrees wordt bevestigd: ze zal worden uitgezet en gearresteerd. Haar vader zorgt voor afleiding, met een golfkar en veel benzine, en Gaige ontsnapt naar een schip op weg naar Pandora. Daar hoopt ze dat haar intelligentie kan worden gewaardeerd.

Gaige gebruikt Death Trap, haar partnerrobot die kan aanvallen met klauwen, lasers en explosies, hij kan ook jouw schilden en die van je teamgenoten regenereren. Dat betekent niet dat Gaige zelf gewoon kan schieten, ze heeft veel unieke en leuke vaardigheden. Afhankelijk van welke boom je gebruikt, kun je nauwkeurigheid inruilen voor schade, kogels laten afketsen en elektrische schade en brandschade veroorzaken.

Ons laatste personage is Krieg, de Psycho, eigenlijk werd een van de slechteriken een kluisjager. Er is niet veel bekend over het verleden van Krieg, behalve dat hij als eigendom van Hyperion wordt beschouwd, hoewel je een kleine glimp kunt zien van de man die hij eerder was met zijn innerlijke stem. Voor de gebeurtenissen in Borderlands 2 zwierf hij door de woestenij op zoek naar bandieten en andere strijders om zijn bloeddorst te dateren. Hij probeert de niet-strijders / onschuldigen te vermijden, aangezien zijn innerlijke stem hem dreigt te doden als hij dat wel doet.

Hij ontmoet Maya, zijn innerlijke stem denkt dat ze hem kan helpen, dus hij probeert haar te roepen, maar in plaats daarvan schreeuwt hij over kaktreinen. Maya, die denkt dat hij een gewone psychopaat is, gaat met hem in de strijd en ziet de RATS niet achter haar aan kruipen. Krieg’s innerlijke stem kan eindelijk een waarschuwing naar Maya schreeuwen, voordat ze haar aanvallers decimeert. Aan het einde van zijn introductievideo zie je hem aan de zijkant van de trein op weg naar Windshear Waste en legt hij uit hoe hij daar terecht is gekomen.

Zijn vaardigheid is The Buzz Axe Rampage, je melee-schade gaat 500% omhoog, je geneest volledig bij elke kill, de snelheid neemt toe met 33% en je krijgt de mogelijkheid om je buzz-bijl te werpen. Afhankelijk van je boom die je kiest, kun je je melee-vaardigheden opvullen, zelfs als je niet tekeer gaat, explosieve schade toevoegen en elementaire schade aanrichten. Krieg’s vaardigheden veranderen ook het gevecht voor je leven, waar hij een granaat kan laten vallen en dubbele ervaring kan opdoen voor de moorden, of dynamiet naar vijanden kan gooien om te proberen gezondheid te herwinnen.

Verhaal

Ons spel begint wanneer de trein die jou en je mede-Vault-jagers vervoert, wordt ontdekt als een valstrik door onze hoofdschurk, Handsome Jack. Je wordt gevonden door klappen, van Borderlands één, die besluit dat jij zijn ticket uit zijn bevroren woestenij-gevangenis zult zijn. Je reist door Windshear Waste, waar je een aantal nieuwe toevoegingen aan het Borderlands-badieteam, Bullymongs, tegenkomt en je eerste baasgevecht hebt met Knuckledragger.

Claptrap leidt je later naar Liar’s Berg, waar je een van de nieuwe personages ontmoet, Sir Hammerlock, waar je, na nog een paar missies gedaan te hebben, eindelijk in Sanctuary komt, waar je verschillende personages uit Borderlands leert kennen. De oude kluisjagers zijn terug en hebben meer vorm gekregen met enkele grote persoonlijkheden.

In vergelijking met zijn voorganger is Borderlands 2 zeker opgevoerd. Van personage-aanpassing, Borderlands, je moet de haar-, shirt- en broekkleur kiezen, terwijl je in 2 heel veel kleurenschema’s krijgt om mee te spelen en hoofdaanpassingen. Je kunt deze aanpassingen kopen door bepaalde missies, vijandelijke drops en munitie-machines te doen.

De wapens zijn ook enorm verbeterd, ze zijn nauwkeuriger, levendig gekleurd en sterker. De draagraketten in één waren zwak en hebben meer schade aan jou toegebracht dan aan jou, hier … nou, als je jezelf opblaast, kost het nog steeds een groot deel van je gezondheid, maar het kan een one-hit kill in je gunst ook. Helaas is de Atlas Gun Company verdwenen, maar we krijgen in plaats daarvan de elementaire Maliwan (perfect voor Maya). De zeldzaamheidsniveaus zijn ook nog steeds hetzelfde (wit (meest voorkomend), groen, blauw, (ongewoon) paars (zeldzaam), oranje (legendarisch) en lichtblauw (parelmoer / mega legendarisch).

Het hoofdverhaal is zo meeslepend en je raakt echt gehecht aan deze personages. Er waren verschillende onderdelen waardoor ik echt in tranen uitbarstte. Er zijn zoveel wendingen, bochten en verrassingen dat je er altijd van moet raden, zelfs als het je eerste, tweede (True Vault Hunter-modus) of derde (Ultimate Vault Hunter-modus) is. Een andere leuke bonus is dat ze de Catch-A-Rides hebben teruggebracht, en natuurlijk Scooter. Je krijgt je standaard tweezitsloper, met een heleboel meer kleuropties, en een nieuwe editie, de Bandit Technical, die voor spelers kan dragen, heeft een torentje en je kunt er ook je normale wapens op gebruiken, ook deze heeft veel aanpasbare kleuren.

Co-Op

De coöpmodus is geweldig, er is geen ketting (tenzij je teamgenoot het menu open heeft), je kunt afzonderlijke missies voltooien en beide krijgen de beloningen. Het voordeel (of de onderkant als je niet van veel moeilijkheid houdt) is dat hoe meer teamgenoten (slechts twee per systeem, vier in je groep allemaal samen) hoe sterker de vijanden zijn en hoe zeldzamer de buit. Een persoonlijke aanbeveling ons als je samenwerkt, een sirene in je team hebben, vooral als je een slachtkoepel-uitdaging doet, zelfs als ze eruit wordt gehaald, kan ze je nog steeds vanaf de zijlijn weer gezond maken.

DLC

Iets waar je misschien in wilt investeren, is de game van het jaar-editie, of de hele DLC, niet alleen Gaige en Krieg. In de GOTY-set krijg je zowel personages als vier uitbreidingsgames, die allemaal plaatsvinden na het hoofdverhaal, dus als het je eerste spel is, bewaar ze dan voor het laatst. De uitbreidingen van de GOTY zijn: Captain Scarlett and Her Pirate’s Booty, Mr. Torgue’s Campaign of Carnage, Sir Hammerlock’s Big Game Hunt en Tiny Tina’s Assault on Dragon Keep. Ik weet dat er meer DLC zijn, maar ik heb alleen ervaring met deze vier. Na het voltooien van elke DLC krijg je een exclusief hoofd en een skin.

Captain Scarlet and her Pirate’s Booty laat je op zoek gaan naar de verloren schat van Captain Blade. Je ontmoet Captain Scarlet net nadat je in het vreemde stadje Oasis bent aangekomen, waar ze je vraagt ​​om met haar op zoek te gaan naar de verloren schat.

De tweede DLC, Mr. Torgue’s Campaign of Carnage, introduceert Mr. Torgue, van Torgue’s guns. Hij heeft de volgende kluis gevonden, dus om te beslissen wie die mag openen, organiseert hij een brutaal gevecht tot het doodentoernooi. In deze DLC krijg je een heleboel Torgue-uitrusting, samen met bepaalde hoofden en skins.

De derde campagne is Sir Hammerlock’s Big Game Hunting. Het werd niet zo goed ontvangen als de andere DLC, en ik kan zien waarom. Het begint als een jachttocht met Hammerlock, die overgaat in het omgaan met een Handsome Jack-sekte. Helaas lijkt het verhaal een beetje te ontbreken, waarbij sommige delen onnodig moeilijk zijn en andere lachwekkend gemakkelijk. Ik heb het eerlijk gezegd gewoon gespeeld om het af te maken.

De vierde was Tiny Tina’s Assault on Dragon’s Keep, mijn persoonlijke favoriet. Terwijl onze huidige Vault Hunters een Hyperion-spion ondervragen, spelen de originelen een spelletje Bunkers en Badasses om de tijd te doden. Het verhaal is zo’n wilde fantasie, en ik heb nooit het gevoel gehad dat het voortsleepte, het lukt het om de meeste personages erin op te nemen. Omdat het uit de geest van Tiny Tina komt, ken je het wild, vermakelijk en weet je nooit wat iemand zal zeggen.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir